från ingenstans kommer plötsligt han och kastar om i mitt inre, som jag organiserat, katalogiserat och städat. inget låg på fel plats, allt var där det skulle - allt jag inte velat någon annan skulle se väl dolt...
den innersta katalogen med mitt sanna väsen och min verkliga själ som jag förseglat och lovat hålla tät, aldrig låta någon annan ta del av eller komma nära igen.
att visa sig naken är att visa sig sårbar. aldrig igen!
men han berör mig på ett plan jag inte kan förneka och kanske kanske jag hittat en vän för livet?

både vänskap och kärlek kan såra, det sker bara på olika sätt och jag vet inte än var detta kan bära mig men jag har mina känslor under kontroll även om dom blivit omskakade av insikten att en ev själsfrände uppenbarat sig...
men kanske att jag helt enkelt stannar upp här och spar våra goda samtal i en fin mapp och låter det hela bli ett vackert minne jag kan ta fram och bli glad av ibland...
framtiden vet vi inget om och tur är väl det.. :)

Kommentarer

Populära inlägg