jahapp... den som sparkar en gris i arslet får skylla sig själv kan man säga.
hörde att saga klättrade på vardagsrumsbordet och tänkte att jag skulle en gång för alla ge henne en riktig minnesbeta med en välriktad 38:a på ena skinkan då hon gärna tar fjärrkontroller eller vad som helst som hämnd och tuggar på när hon inte hittar godis.
i alla fall smög jag mot vardagsrummet som en indian i mockasiner, får sikte på grisen där hon står med framklövarna på bordet och en tom plastpåse i munnen,( hon hörde säkert att jag kom, men sket antagligen i det)tänkte nu djäää****! hoppar fram och sparkar till på hennes högerskinka och förväntar mig att hon ska bli arg och konfrontera mig, eller rädd och sticka därifrån ( och aldrig mer klättra på bordet)..... ack såååå feeel man kan ha!
ögonblickligen inser jag att min höger stortå antagligen fått en fraktur och att grisar är byggda som stenar.
Saga grymtade inte ens, hon stönade till och segade sig ned från bordet. vände sig om mot sin matte som stog på ett ben och pep och såg ut att fråga - men vad fan vill du nu då??
ja nej vi återgår till positiv förstärkning som uppfostringsmetod och jobbar på helt enkelt! :P

Kommentarer

Populära inlägg